We kennen het ongetwijfeld wel. Het woordje SEO is belangrijker dan ooit in de online marketing wereld! SEO staat voor Search Engine Optimalization. Vrij vertaald betekent dit dat je in feite alles doet om ervoor te zorgen dat je website zo hoog mogelijk wordt getoond in het organisch stelsel van zoekresultaten. Je kunt denken aan platformen zoals: Google, Bing, Yahoo en nog vele anderen.

Waarom is SEO belangrijk?

Jij als ondernemer wil jouw product of dienst graag verkopen. Vaak begint de zoektocht bij consumenten al op het internet. Een zoekmachine dus. Als jij als ondernemer op de radar van jouw doelgroep wilt komen, zul je dus bovenaan moeten staan op de pagina’s van de zoekmachines. Zonder gebruik van SEO marketing loop je dus ook veel potentiële klanten en bezoekers op jouw website mis… Dat wil je natuurlijk niet! Optimalisatie is dan ook essentieel voor meer leadgeneratie, oftewel: Meer potentiële klanten & een hogere positie binnen de zoekmachines platformen!

Hoe pas je SEO toe op jouw website?

Na alle informatie zul je vast wel willen weten hoe je SEO toepast op je website. Google is en blijft gericht op zoekwoorden. Als jij voor jezelf een behoefte van een doelgroep hebt bepaald, kun je die linken met de juiste zoekwoorden die gerelateerd zijn aan het onderwerp. Je schrijft een tekst rondom die informatie en zoekwoorden zodat je daadwerkelijk gevonden wordt. Je zult dus voor jezelf een concreet en duidelijk SEO plan moeten opstellen. Aan het einde van de dag wil je jouw concurrenten verslaan om de koppositie binnen Google en dergelijke platformen te claimen. Op welke zoekwoorden focus jij je? Staat technisch alles in orde? Is je content SEO ingericht? Dat zijn allemaal vragen die je in overweging zult moeten nemen zodat je goed gevonden wordt.

Ik ben ervan overtuigd dat SEO niet meer weg te denken is in het hedendaagse online marketing tijdperk. Wees er bewust van dat je niet van de 1 op andere dag boven aan in de charts staat. Op lange termijn behaal je hier veel meer winst uit dat je in eerste instantie had gedacht 😉

Meer artikelen lezen? klik op de knop hieronder.

Recent toegevoegde blogs:

wat-doet-een-copywriter
In dit blogartikel lees je alles over de werkzaamheden van een copywriter. Ben jij benieuwd wat een copywriter doet? Lees het hier!
Call to action
In dit artikel kom je meer te weten over de psychologie achter het gebruik van een call to action. Wat een call to action is en wat het doet.
Psychologie-in-taal: framing
Psychologie in taal door middel van framing.
Visuele content
In dit artikel lees je waarom de kracht van visuele content onderschat wordt.